新潟市立総合教育センター
Classroom English
for Elementary and Junior High School


   ★ ALTによるReading: Opening & 1-10 ★


I.  Commands (指示、命令)

Opening: Let’s begin. / Let’s start. / Let’s begin the/today’s lesson.

(今日の授業を始めましょう。)
   

1.  Stand up.  (立ちなさい。)

2.  Sit down.  (すわりなさい。)

3.  Be quiet, please. / Stop talking. (静かにしてください。/話すのをやめなさい。)

4.  Listen to me / Mr. / Ms. / the CD.  (私の話/〜先生の話/CDを聞きなさい。)

5.  Raise your hand.  (手をあげなさい。)

6.  Make a line.  (列を作りなさい。)

7.  Make a circle.  (円を作りなさい。)

8.  Make a group of 4/6/8 .  (4人/6人/8人グループを作りなさい。)

9.  Make a pair. / Make pairs.  (ペアを作りなさい。)

10.  Come here (,please).  (ここへ来なさい。)


    ★ ALTによるReading 11-20 ★

11.  Repeat after me/Mr./ Ms./the CD.

(私/〜先生/CDのあとについて繰り返しなさい。)

12.  Look at the (black) board / this picture.  (黒板/この絵を見なさい。)

13.    Close/Open your eyes.  (目を開け/閉じなさい。)

14.    Clap your hands.  (手をたたきなさい。)

15.    In Japanese, (please).  (日本語でお願いします。)

16.    Pass your paper(s) to the front.  (紙を前の方へ手渡しなさい。)

17.    Take notes.   (メモをとりなさい。)

18.    Write these sentences in your notebook.    (これらの文をノートに書きなさい。)

19.    Hand in your paper(s) from the back.  (後ろから紙を提出しなさい。)

20.    Collect the papers from the back.  (後ろから紙を集めなさい。)


★ ALTによるReading 21-30 ★

21.    Open your textbook(s)/notebook(s)/ workbook(s) to page.

(教科書/ノート/ワークブック/の〜ページを開きなさい。)

22.    Close your book(s)/ notebook(s)/ workbook(s).

(教科書/ノート/ワークブックを閉じなさい。)

23.    Clear your desk(s).  (机の上を片付けなさい。)

24.    Put everything in your desk(s).  (すべての物を机の中に入れなさい。)

25.    Put your pencil(s) down.  (鉛筆を下に置きなさい。)

26.    Move your desk(s) to the back/to the side of the room/to the front.

(机を後ろに/部屋の脇に/前に動かしなさい。)

27.    Put your desk(s) against the wall.  (机を壁につけなさい。)

28.    Move your desks back (into place).   (机をもとに戻しなさい。)

29.    Choose (Decide on) an order of play. (Do janken to decide the order of play.) 

(やる順番を選びなさい/決めなさい。/やる順番を決めるためにじゃんけんをしなさい。)

30.    Put your paper(s) face down /on your desk(s).

(紙を裏返しに/机の上に置きなさい。)


★ ALTによるReading 31-40 ★

31.    Take out your pen(s)/pencil(s), etc.  (ペン/鉛筆等を取り出しなさい。)

32.    Turn your paper(s) over.  (紙をひっくり返しなさい。)

33.    To Student/Group A:  Please take/*read/play Emi’s part/ *lines.

(エミの部分/行を担当し/読み/演じなさい。)

34.    To Student/Group B:  Please take/*read/play Mark’s part/*lines.

              (マークの部分/行を担当し/読み/演じなさい。)

35.    Read the passage/paragraph sentence by sentence/phrase by phrase.

(その一節/段落を1文ずつ/フレーズ毎に読みなさい。)

36.    Read the sentences/passage/paragraph silently. Look up when you have finished.

(その文/一節/段落を黙読しなさい。読み終わったら顔を上げなさい。)

37.    When I give you the cue/say “start”, read the sentences/passage/paragraph/

from memory / without looking at your book(s).

  (私が合図を出したら/「始め」と言ったら、その文/一節/段落を、暗唱しなさい/教科書を見ないで読みなさい。)

38.    Let’s give a big hand to the winners/everyone. You (all) did a fine/good/wonderful

  job. (勝利者/みんなに大きな拍手をしましょう。あなたたちは(みんな)よくやりました。)

39.    The teacher: “Please take/carry this (the CD player, etc.) to the classroom for me.”  

(これ(そのCDプレイヤー等)を私の代わりに教室へ持って行って/運んでください。)

40.    The teacher’s helper: “May/Can I take/carry anything to the classroom for you?”

  (あなたの代わりに教室へ何か持って行って/運んでいいですか。)

Closing A:  That’s all for today./Let’s end (close) today’s lesson./

Today’s lesson is over.

(今日はこれで終わりです。/今日の授業を終わりましょう。/今日の授業は終わりです。)

Closing B:  What did you learn today?

      (あなたは今日何を学びましたか。)




Classroom English Top へ